KALBA - TAI MŪSŲ KONTAKTAS SU IŠORINIU PASAULIU. KALBĖKIME SU VAIKU, O NE VAIKUI.
Logopedu lopšelyje-darželyje dirba
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Darbo laikas |
Pietūs |
Priėmimo valandos |
Pirmadienis |
8.45-13.15 |
|
Iš anksto susitarus |
Antradienis |
|
|
|
Trečiadienis |
8.45-13.15 |
|
Iš anksto susitarus |
Ketvirtadienis |
|
|
|
Penktadienis |
|
Kontaktai
Telefonas 8 5 2341170
Logopedas atlieka šias funkcijas:
- atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų, kalbos raidos ypatumus, komunikacijos sutrikimus ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina pažangą lopšelyje-darželyje ar, esant žymiai ribotam vaiko mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės, – vaiko namuose, taip pat dalyvauja kompleksiniuose tyrimuose, siekiant nustatyti sutrikimo pobūdį, vaikų specifinius individualius poreikius;
- dirba lopšelio-darželio Vaiko gerovės komisijos darbe ir renka duomenis apie ugdymosi sunkumų turinčių vaikų pasiekimus;
- numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių vaikų poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
- organizuoja rengia sutrikusių funkcijų lavinimo individualias, pogrupines ir grupines pratybas;
- padeda specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį (logopedo kabinete) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
- naudoja ugdymo procese ugdymo priemones atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
- pataria mokytojams, kaip pritaikyti ir individualizuoti specialiųjų poreikių vaikams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, rengti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas;
- teikia metodinę pagalbą mokytojams, specialiųjų poreikių vaikų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais;
- šviečia lopšelio-darželio bendruomenę specialiųjų poreikių vaikų ugdymo, kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja lopšelio-darželio bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių vaikus;
- šalina specialių poreikių vaikų kalbos sutrikimus logopediniuose užsiėmimuose. Vaiką priima į logopedinius užsiėmimus tik gavęs vaiko tėvų raštišką sutikimą, pašalinus sutrikimą, vėl gavęs raštišką tėvų sutikimą, užsiėmimus nutraukia;
- veda logopedinius užsiėmimus (2-3 kartus per savaitę kiekvienam vaikui);
- pildo savo darbo dokumentus, savo dienyne žymi vaikų lankomumą;
- parengia metinį darbo planą ir metinę darbo ataskaitą;
- sistemingai tobulina savo kvalifikaciją;
- tiesiogiai atsako už jam patikėtus darbus;
- vykdo kitus lopšelio-darželio direktoriaus pavedimus, susijusius su logopedo pareigomis;
- laikosi pedagoginės etikos normų.
Tėvai gali kreiptis į logopedą, jeigu:
- vaikas netaisyklingai taria, painioja, praleidžia bet kokius kalbos garsus, mikčioja, tyli arba kalba labai greitai;
- nuolatos painioja du (ar daugiau) panašiai skambančius garsus rašydamas ir/ar skaitydamas (pvz.: g-k; t-d; p-b);
- sunkiai sekasi paaiškinti žodžių, žyminčių paprastus buities daiktus, reikšmę, palyginti du daiktus, nustatyti jų požymius ir skiriamuosius ženklus;
- negeba taisyklingai suderinti žodžių tarpusavyje;
- sunkiai sekasi rišliai ir nuosekliai atpasakoti girdėtą tekstą ar paveikslėliuose pavaizduotą atsitikimą.
Mokytojai gali kreiptis į logopedą, jeigu:
- reikia pagalbos parenkant vaikams ugdomąją medžiagą ir priemones;
- iškilo klausimų dėl specialiosios pedagoginės pagalbos vaikams teikimo.